Registratieovereenkomst

Voor nieuwe gebruikers en voor degene die zich voelen aangesproken. Er zal voor de vaste gebruikers niet veel veranderen (niks eigenlijk), deze richtlijnen zijn er voor om in de toekomst situaties die zijn ontstaan zoals deze week over het replyen vanwege het replyen te voorkomen.

Door deel te nemen aan dit forum, verklaar jij je automatisch akkoord met deze richtlijnen. Deze richtlijnen zijn niet definitief, en kunnen te allen tijde - hetzij op initiatief van de site beheerders, hetzij op verzoek van gebruikers - worden aangepast.


1. Forum regels


   1. Berichten moeten geplaatst worden in de daarvoor bedoelde fora. Iedere gebruiker wordt geacht de forum omschrijving te lezen voordat hij of zij een bericht plaatst.

   2. Gebruikers dienen hun berichten zo te formuleren dat direct duidelijk is wat ermee bedoeld wordt, ook de titel dient aan te geven waar het bericht betrekking op heeft.

      Voorbeelden van foutieve titels:

         1. Hoe moet dit.
         2. Foutmelding.

      Voorbeelden van correcte titels:

         1. Hoe standaard-emoticons wijzigen
         2. Foutmelding: Couldn't obtain smileys from database

   3. Gebruikers dienen hun berichten zo te formuleren dat deze respectvol zijn ten aanzien van de andere gebruikers. Flaming of andere vormen van beledigingen zijn niet toegestaan.

   4. Gebruikers dienen rekening te houden met de soort bezoekers op dit forum. Het plaatsen van pornografische, aanstootgevende teksten of illegale (bijv. warez) links, plaatjes etc. wordt niet getolereerd.

   5. Racisme - op welke manier dan ook - hoort niet thuis op deze fora, en is grond voor onmiddellijke weigering van de gebruiker die inbreuk pleegt op deze regel. Wij pleiten voor verdraagzaamheid over alle grenzen van rasverschillen, geslachten en/of meningen.

   6. Gebruikers zijn verplicht normaal geschreven teksten te plaatsen in hun bericht of onderwerp. Hieronder wordt verstaan dat een gebruiker geen berichten plaats met alleen maar grote getallen emoticons, alleen maar extreem grote of extreem kleine tekst of berichten volledig in hoofdletters of breezer taal. Tevens wordt het overvloedig gebruik van leestekens niet gewaardeerd. Hieronder wordt verstaan het herhaaldelijk gebruiken van bijv. !! of ?? tekens.

   7. Quoten is alleen toegestaan wanneer dit een functie heeft, niet gerelateerde regels in de quote dienen verwijderd te worden.
      Uberquoten is niet toegestaan. Berichten met meer dan 2 quotes van vorige berichten worden verwijderd.

   8. Spam is onder geen beding toegestaan. Gebruikers die zich schuldig maken aan spamming zullen worden gewaarschuwd en hun berichten worden verwijderd.

   9. Het is op apeldoornforum.nl niet toegestaan om reclame te maken zonder dit te overleggen met de admin(s) van apeldoornforum.nl

  10. De beheerders behouden zich het recht voor om berichten en onderwerpen zonder notificatie aan de gebruiker te verwijderen of te bewerken. Berichten met aanstootgevende, laster, spam etc. worden naar eigen inzicht verwijderd. Het bepalen of iets valt onder deze categorie wordt bepaald door de beheerder en niet door de gebruiker.

  11. Deze forumregels gelden ook voor het gebruik van het Privé Berichten Systeem.

  12. apeldoornforum.nl is een semi gesloten forum. Deelnemen hieraan kan alleen na het registreren van een account. Geplaatste content op apeldoornforum.nl dient ten alle tijden op het forum zelf te blijven en mag niet zonder medeweten van de administrator(s) worden gebruikt in alle voorhanden vormen van media en of tegen leden van apeldoornforum.nl in het dagelijks leven.



2. Onderschrift / Handtekening


   1. Onderschriften mogen maximaal bestaan uit 5 regels tekst, 1 regel tekst is de breedte van een scherm op maximaal 800 pixels breed in middel of normale lettergrootte. De volgende combinatie’s zijn toegestaan:

       
   2. Tekst lettertype formaten moeten tussen de 9 en 12 pixels hoog zijn. Teksten in onderschriften moeten tevens voldoen aan dezelfde regels als de bericht teksten (1.d/e/f).

   3. Links zijn toegestaan mits deze geen commercieel, concurrerend of aanstootgevende sites vertegenwoordigen. Links van dien aard worden verwijderd uit het onderschrift.




3. Avatars


   1. Gebruiker is toegestaan om een avatar te gebruiken. Gebruiker heeft de mogelijkheid om een avatar te linken vanaf een andere site, mits de gebruiker hier toestemming voor heeft gekregen. Zonder toestemming wordt de avatar verwijderd uit het profiel.

   2. Gebruikers avatar moet voldoen aan de volgende eisen. De avatar mag niet groter zijn dan 100x100 pixels, geen animatie bevatten, mag niet lijken op een status-indicatie van een administrator of moderator, mag niet groter zijn dan 60kb en moet een hoge constante verbinding hebben in geval van linking. Avatar gelinkt vanaf trage site of avatars die herhaaldelijk fout ingeladen worden zullen verwijderd worden uit het gebruikersprofiel.




4. Account / Profiel


   1. Een account op apeldoornforum.nl is persoonsgebonden en mag onder geen beding uitgeleend of worden gebruikt door een andere gebruiker dan de oorspronkelijke aanvrager.

   2. Een account wordt herkend aan een uniek nummer en gebruikersnaam. Een gebruiker mag zijn gebruikersnaam en/of account niet laten veranderen/verwijderen, tenzij hier gegronde reden voor zijn. Bij verwijderen van account zonder gegronde reden wordt verdere toegang in de toekomst verhinderd/afgewezen.

   3. Gebruik van meerdere accounts door één persoon is niet toegestaan. Het eerst geactiveerde account zal worden verwijderd.

   4. apeldoornforum.nl behoud het recht om een inactief account welke tenminste 4 weken niet is gebruikt zonder notificatie te verwijderen.

   5. Gebruikers die zich aanmelden maar geen berichten posten binnen 72 uur na aanmelding worden verwijderd van apeldoornforum.nl



Met vriendelijke groet,